Träningschema

Hej! På begäran kommer mitt nuvarande träningsschema. Basövningarna markerat i blått, och dessa övningar lägger jag mest krut på. Försöker börja med dem i varje moment (för varje muskelgrupp) När torsdag kommer kör jag måndagspasset igen. Så jag försöker att köra varje moment två gånger per vecka, om jag hinner. Cardio tränar jag på onsdagar och söndagar på schema, för då är det fotboll. Men jag kan lägga in löpning eller promenader om jag känner att kroppen pallar lite då och då.

Målsättningen med min träning är att bygga muskelmassa, öka min kondition och generellt ge kroppen de bästa förmågorna att hantera min diabetes.

Det här schemat är ganska mastigt nu på grund av att jag orkar det så att säga, vill man ”låna” schemat så låna de blåa övningarna primärt. De är dom viktigaste enligt mig.
Jag försöker variera hur tungt jag kör, men har som mål att hitta en vikt som aldrig gör att jag gör mer än 15 reps, och inte heller mindre än 3. Lite beroende på muskelgrupp.

Måndag (Bröst och Triceps)

Bänkpress 
Dips mot bänk
Flyes i cable cross
Skullcrushers
Armhävningar
Triceps pushdown

Tisdag (Rygg och Biceps)

Marklyft
Chins
Stångrodd
Enhandsrodd med hantel
Stående rodd med brett grepp
Spidercurls
Hammercurls i cable cross med rep

Onsdag (Ben och Axlar)

Knäböj
Benspark
Hamstrings
Höftlyft
Goblat Squats
Militärpress
Hantel utåt sidan
Framsida axel med viktskiva

About the author: Kim Larsson