Hälsa: Nya mål

Efter att ha tillfrisknat mer eller mindre helt från Diabetesen, jag vågar inte säga helt bara rakt ut, känns jinxigt, så får jag ändå säga att det är viktigt att behålla motivationen. Kosten är omlagd, det finns väldigt få sockersaker i mitt liv, där tror jag mig vara rätt stabil i mina val och vet vad jag mår bra av. Även om ökad idrottsnivå gör att jag måste äta lite mer mat, så är det fortfarande ordentligt inom ramarna för vad min kropp mår bra av. Men träningen vill jag gärna ha målsättningar med. Att orka springa, att orka spela fotboll, dessa grejer har jag klarat av nu. Visst kan alltid orken och rörelsen bli mer, men jag känner själv att jag är i mål, och därför måste jag sätta upp nya mål. Jag gillar att göra det på olika sätt så att jag inte kan bli för fokuserad att klara ett av dem. Här var mina gamla mål:

  • Slippa medicinera mig från diabetes (Löste jag med kost)
  • Känna mig fri när jag rör på mig, och inte ansträngd av vanlig rörelse
  • Springa på under 6min/km minst 3km. (5:59 på 4.5km!)
  • Klara av att göra en chin (Har gjort 3 vid samma tillfälle nu!)
  • Springa mer än 5km på en och samma gång (7.25km löpt!) 

Mina nya mål:

 

  • Springa 10km vid ett och samma tillfälle.
  • Klara 10st chins
  • Bänkpressa min kroppsvikt. (105kg)

Inte så stora mål kanske, men vi måste ha i åtanke varsifrån jag kommer. Sprang 300 meter första gången, och då var det tungt. Har just börjat orka göra en eller två chins, och bänkpressen har jag också rätt nyligen gett mig på igen, varit orolig för min rotatorkuff som jag var skadad i tidigare, men känns helt okej.

Har du nått mål?? Sätt upp ett med mig så kan vi peppa varandra. För mig är det mycket roligare att träna när man har sina mål. Tagga mig gärna i något instagraminlägg eller liknande så kör vi!

Frugan och jag firar 8 år som gifta idag! Följ mig gärna på instagram.com/drayswe

Frugan och jag firar 8 år som gifta idag! Följ mig gärna på instagram!

About the author: Kim Larsson