Battle of the streamers vs EmiliaHult

emiliyzn

Efter förlusten mot YZN så är det omladdning för att kriga mot EmiliaHult. Det mesta kommer se likadant ut i lineupen, men vi har en förändring.

Tallrot och Marre kommer spela sen tidigare. Gabbe från Hagströmska gymnasiet får också chansen en gång till. Rip får sitta ut ett game till förmån för Lave, min grabb alltså. Fick höra lite konstiga kommentarer på det faktum att Lave ska vara med och spela, så jag tänkte förklara det här.

Lave är med i ordinarie femman för den här tävlingen, han är duktig, men han är framförallt ung och när man har en pappa som sysslar med det han gör så ska man också får chansen att vara med och testa om man vill det. Väldigt enkelt. Flera drog då slutsatsen att vi underskattar Emilia eftersom han får vara med nu, men inte mot YZN. Men låt mig förklara det. YZN matchen var meningen att skulle börja 21.00. Det är lite för sent för Lave att kriga den tiden i en BO3 mitt i veckan, än i alla fall. Så istället så fick Gabbe steppa in. Att vi fick 18 tiden mot Emilia gjorde att han kunde lira igen. Ingenting annat. Jag respekterar Hult, hennes lineup och hennes jobb för twitch. Att ens tro något så lågt om mig som att jag ”underskattar” henne är fult sagt. Att sen påstå att YZN troligen är bättre än Emilia som spelare är dock ingenting elakt eller dumt. YZN är väl det närmaste en prospelare man kommer medan Emilia rätt nyligen började med CS. Det handlar om sunt förnuft.
Tack för ordet, och sluta att försöka skapa klyftor mellan oss streamers. Vi har ett jobb med rätt mycket annat krig ändå, så håller gärna ihop med dem!

Så Lineupen blir:

DraySWE (Woho, det är jag det! 34år gammal. Snygg som en jävla idiot)
DraySON (Äldsta grabben, 12bast, MG2, brillsnok, urtrevlig)
Marre (Lagledaren för det lag som jag tagit in mest spelare från, väldigt skicklig spelare, skulle troligtvis kunna kliva upp och bli en betald spelare rätt snart)
Tallroth (Från Falun, spelar i samma lag som Marre. Idrottsperson som gillar tävlingsmomentet. Lejonfrisyr)
Gabbe (Från samma lag som Tallen och Marre. Han går också på den utbildning som jag är med och styr i tillsammans med Mats på Hagströmska gymnasiet. 16bast, så har väldigt mycket gott framför sig)

Jag kommer behöva träna en hel del under veckan här också, så ha tålamod med mig. Särskilt träna på 128-tick servers och få igång aimet ordentligt. Jag har mer att ge än jag gav mot YZN även om det sannerligen inte betyder att jag kommer att komma upp i rygg på alla duktiga spelare för det, så kan jag komma närmre!

Vad tror jag om matchen då? Vi kommer gå in i matchen på samma sätt som vi gjorde mot YZN. Vi siktar på att vinna, och gör det vi kan för att nå det målet. Jag tror dock att realismen är lite bättre för oss mot Emilia, framförallt eftersom jag tror att jag är lite närmare henne skillmässigt än vad jag är YZN. Jag har mina timmar jag också. Sen kommer vi få se hur Lave presterar under press. Det är en fett stor match för honom, han nog yngsta deltagaren. Så det ser jag fram emot mycket. Jag hoppas vi kan slå Emilias Squad med 2:1 i kartor. Det är också den målsättning jag kommer skicka på laget.

Avslutningsvis måste jag säga att jag blev sugen att ha lite mer med CS:GO att göra, och de här grabbarna som jag spelar med, man kanske kan flirta till sig en manager/coach position. Vem vet. Något åt det hållet känner jag att vore en jävligt kul grej till kanalen och till mig. Jag saknar att få vara lite pedagogisk.

____________________________

Har ni missat min och Mats podcast? Då är ni dumma i huvudet. Lyssna NU.

Lista: Sockerfällor

13241414321

Det finns ju dem som tycker att det blir överdrivet om man bara tjatar om socker – jag håller med. Men tänkte i alla fall samla ihop de värsta fällorna, så kan ni ju fundera över om det är något eller kanske mer saker än 1 som ni faktiskt kan ta bort från eran kost. Det är värt det!

 

  1. Måltidsdryck (Öl,Mjölk, Juice, Saft, Läsk) är det sämsta av allt. Dels får du i dig sockret alldeles för snabbt, och sen blir man inte mätt av drycker. Byt ut mot vatten eller näst bäst zero eller lightdryck. ”Men Juice är ju från frukt som är så nyttigt”. Socker kommer från sockerbetan. Behöver vi ha den här diskussionen?
  2. Potatis – Byt ut mot Sallad,  paprika, ägg, whatever. Potatis höjer blodsockret snabbt och det är också problematiskt för ofta blir i alla fall jag sugen på något tätt efter att man ätit upp. Den innehåller inte jättemycket imponerande näringsämnen för den sakens skull heller.
  3. Bröd,  du kan köra argumentet att vete och sånt är det mest naturliga som finns och det är det säkert. Men att på typ mikronivå göra det till ett vitt pulver och sen baka bröd på det, näe, det var nog inte tanken. Bröd som bröd också, gärna blir man lurad att köpa något som är nyckelhålsmärkt eller väldigt grovt. Newsflash, det är fortfarande massor med kolhydrater i det. Baka ett eget fröknäcke på hela frön istället, det finns massvis med recept på nätet. Nyttja andra saker som ersättning för bröd, det är en vanesak. Bred smöret på en skiva kassler och lägg ost på det?
  4. Lättprodukter i mjölkhyllan, nej! nej nej och åter nej. Produkterna som blir av med sitt fett får kolhydrater adderat till sig istället, annars är det nämligen inte gott. Du blir berövad på mättande och gott fett för kolhydrater som du inte blir mätt av istället. Köp riktig grädde, och ingenting annat.
  5. Margarin, det är inte nödvändigtvis något som gör att du går upp mer i vikt än något annat, eller det är det säkert också. Men titta på hur processen ser ut när man gör margarin och när man gör smör. Det är självklart varför man ska äta smör när man följer den.
  6. Stevia, sötningsmedel med kolhydrater, här är det fan läskigt alltså. Stevia är ett jättebra exempel på något som lurar arslet av folk. Visst är det mindre energi i stevia än i vanligt vitt socker, men det är fortfarande massor med energi. Ska ni ersätta sötning med sötningsmedel så köp ICA SÖTSTRÖ. Den höjer inte blodsockret och den innehåller inte en massa kalorier. Allt annat är bullshit mig veterligen. OBS om du hela tiden söker efter ”ersättning för socker” är risken att du inte blir befriad från ett eventuellt sockerberoende, kom ihåg det.
  7. Pasta och ris. Jag vet inte om alla är lika, men jag har sett tillräckligt många för att det ska vara en stor trend. Pasta och ris kan man äta rätt mycket av, och det mättar inte riktigt på samma sätt som riktig mat gör. I regel kommer mättnaden först efteråt, och pasta kanske mer än ris, glider som ner i halsen. Finns plats för hur mycket som helst. Ät riktiga grönsaker istället, färska eller frysta och ha en fetare sås till maten. Pasta och ris är utfyllnad som gör dig tjock och trött!
  8. Saker som kallas OSÖTADE, det behöver absolut inte vara dåligt förresten. Men många gånger ska man fundera en extra gång om något heter osötat. Typ det smartaste försäljningsknepet för att du ska tro att du äter något som är nyttigt. Osötat betyder inte nyttigt, det betyder bara att man inte adderat ännu mer socker.

Vad går du på för trix? Eller vilka medvetna eller omedvetna fällor dyker du i? Det är alltid intressant att höra vad folk tänker. Det ligger faktiskt t.om en viss sanning i att det är ”nästan omöjligt att äta nyttigt” om man inte tänker efter. Det är allvarligt precis så som det är. Därför gäller det att inte alldeles för enkelt och på alldeles för stor nivå hamna i dessa fällor!
Förresten, idag släpptes avsnitt 15 av podden som jag och min kompis har. Det är en jävligt rolig pod enligt lyssnarna, dessutom lite djup och eftertanke. Lyssna på den vetja!